thebeautyhackerz

Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Smink hem 2015 av Anastasia

Av Beauty Hackerz - 30 november 2015 22:15

som jag sa i ett tidigare inlägg så har jag fått med mig en del smink hem, så passade på att göra något kul utav det och inte bara "visa upp det" utan även recensera det. Så nu när jag kom hem satte jag på mig sminket så här har ni lite av mitt tycke samt produkterna och priset på dem! E.l.f concealer (ca 50 kr) och BB cream (ca 100 kr) E.l.f är ju ett lågprisföretag, dock så tycker jag att de har kvalitet på sina produkter och det håller samma mått som t.ex maybeline eller Isadora. Köpte en ny concealer eftersom jag var i behov av en mer "vardags" som ger mindre täckning än min från Mac. Och samma motivation gällande min BB cream, behövde något lättare till vardags. Recension : Concealern är väldigt hård och svårjobbad (det är en concealer i stickform) täcker relativt bra på tex finnar och utslag men under ögonen blir den lite för hård. BB creamen är också svårjobbad och väldigt kompakt, men väl på huden blir den superfin och täcker lagom bra precis som jag ville ha det. Länkar : http://www.lyko.se/elf/elf-concealer-beige http://www.lyko.se/elf/elf-bb-cream-spf20-nude YSL babydoll mascara (ca 315 kr) Var även i behov av en riktigt bra mascara, och visst priset kanske inte är det billigaste på marknaden men har man korta dåliga fransar som mig så måste man nästan lägga ner en slant. Recension : Mascaran har en plastborste med relativt långt skaft, den är lätthanterad och av vad jag märkte (brukar vilja testa mascaror mer än 1 gång innan jag berättar om dem) så var den väldigt bra klumpade inte och gav längd. Skulle dock vilja ha mer volym och kanske aningen svartare. länk : http://www.kicks.se/yves-saint-laurent/mascara-effet-faux-cils-baby-doll-p30601 Hot mama blush The balm (ca 199 kr) och Nyx soft matte lip cream färg zurich (ca 95 kr) Recension : Hot mama blush, peach blush med skimmer. Superfint på huden och speciellt om du är brun! perfekt sommar rouge,väldigt bra pigment. Nyx soft matte lip cream, torkar matt, jättefin brunrosa färg och eftersom jag har några av dessa sedan innan vet jag att de har bra hållbarhet och torkar mycket mjukare än vanliga matte lip creams! Länkar : http://www.nyxcosmetics.com/soft-matte-lip-cream/NYX_007.html http://eleven.se/the-balm-hot-mama-4813.html

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beauty Hackerz - 28 mars 2016 22:42

1. Hur gammal är du om fem år?  24 år och 2 månader.. Fan börjar bli gammal  2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Anastasia och Mysannn 3. Hur lång är du? 168 ca. 4. Vilken är den senaste filmen du sett? How to be single 5. Vem ...

Av Beauty Hackerz - 28 mars 2016 22:39

Idag är en sådan dag då jag är både glad, ledsen,trött, arg och besviken samtidigt.   Detta är på grund av den där jädra konstiga "Kärleks känslan" Då du vet att nej inget kommer att hända, inte någonting för att du känner dig, är och kommer allt...

Av Beauty Hackerz - 28 mars 2016 22:28

Den här läppfärgen är verkligen en liten pralin i pennform. Jag var länge under intrycket av att detta var ett gloss,  men så är inte fallet, Eyeko Felt Lip Pen är ett alldeles förträfligt lipstain – med andra ord en skir färg som torkar p...

Av Beauty Hackerz - 28 mars 2016 22:27

Jag har nu använt Anastasias Dipbrow Pomade i färgen ”Medium Brown” under en tid och känt på vad jag tycker om den, tänkte därför dra en snabb och enkel sammanfattning om vad jag tycker om produkten. Jag kan säga att jag älskar den! De...

Av Beauty Hackerz - 28 mars 2016 22:04

RECENSION - KICKS CONCEALER TRIO   Idag tänkte jag skriva en recension om min concealer som jag använder i princip varje dag. Den kommer från Kicks egna märke och heter "Kicks concealer trio - Cover & correct". Jag har använt denna ...

Om Oss


Heyy gaals and booiis! Vi är två tjejer som kallar oss Anastiasia och Melanie!
Vi lägger upp Diy:s, Hacks (ofc hehe) och klädtips med mera!
Vi båda är 18 år och är väldigt tacksam över vad våran lilla blogg har ådstakommit på så lite tid!
tack!

Fråga Oss!

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards